|
Довкілля та здоров'я | ISSN: 2077-7477 eISSN: 2077-7485 |
Номер: 3 (96) - Вересень, 2020 - Сторінки: 60-64
Проблеми та перспективи дистанційної освіти в Україні
Соломаха К.В.1, Гаркавий С.І.1
1 Національний медичний університет імені О.О. Богомольця, Київ
РЕФЕРАТ:
Мета дослідження : визначити основні переваги, проблемита перспективи дистанційної освіти в Україні.
Материали та методи. Нами було розроблено анкету, яку ми запропонували заповнити студентам та школярам старших класів за допомогою гугл-форми. Анкета повністю анонімна, для зручності обробки результатів респондентам було запропоновано вказати свій вік, стать та навчальний заклад. Таким чином, вибірка становила 323 участники віком від 14 до 37 років, серед яких 97,8%відповіли, що навчаються дистанційно на момент заповнення анкети, а більшість(64,4%) раніше не мала досвіду такого формату навчання.
Результати. Більшість респондентів, які взяли участь у нашому опитуванні, – дівчата (236 – 73,1%). Середній вік учасника – 18 років. У цілому більшість опитаних відмічають, що задоволені форматом онлайн-освіти: з певними зауваженнями задоволені 40,6% респонденів, абсолютно задоволені - близько 9%, решта або не визначились (10,5%), або не задоволені. 47,7% опитаних відчувають брак мотивації до навчання з переходом на дистанційний формат навчання, при цьому 38,1% респондентів не відмічають подібних змін. При цьому 55,7% опитаних відмічають, що їм стало важче. Дистанційний формат навчання вимагає високого рівня самодисципліни та самоорганізації, більшість респондентів встигають виконувати всі завдання, які вимагає навчальний процес (34,4%), хоча і відмічають, що їм стало важче. Для 32,2% опитаних дистанційний формат навчання дається легко, хоча і не завжди вони встигають зробити все заплановане. 11,5% опитаних не встигають із завданнями і відчувають, що їм досить важко дається навчання. Оскільки формат дистанційного навчання в Україні — це новий досвід як для викладачів, так і для студентів, у роботі ми також висвітили питання доступності та злагодженості зв’язків між ними.
Висновки. В цілому можна говорити, що досвід дистанційної освіти для студентів та викладачів проходить цілком успішно, а в умовах реалій розвитку нинішнього світу, онлайн-навчання може зайняти місце поруч з традиційним вже найближчим часом. Тому, безперечно, такий зручний інструмент як дистанційне навчання повинен впроваджуватися в практику, проте з урахуванням можливостей та особливостей такого формату.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
дистанційна освіта, онлайн-навчання, школярі, студенти, переваги, недоліки
ЛІТЕРАТУРА:
1. Sadhasivam Panchabakesan. Problems and prospectives in distance education in India in the 21st century. Problems of Education in the 21st Century. 2011. Vol. 30. P. 113-122.
2. Hisham Dzakiria, Rozhan Mohd Idrus, Hanafi Atan. Interaction in Open Distance Learning: Research Issues in Malaysia. Malaysian Journal of Distance Education. 2005. Vol. 7 (2). P. 63-77.
4. Fey S., Emery M., Flora C. Student Issues in Distance Education Programs: Do Inter-institutional Programs Offer Students More Confusion or More Opportunities? Journal of Asynchronous Learning Networks. 2008. Vol.12(3). P. 71-83. DOI: https://doi.org/10.24059/olj.v12i3-4.1685
5. Musingafi M.C.C., Mapuranga B., Chiwanza K., Zebron Sh. Challenges for Open and Distance learning (ODL) Students: Experiences from Students of the Zimbabwe Open University. Journal of Education and Practice. 2015. Vol. 6. P. 59-66.
7. Najib A. Kofahi, Nowduri Srinivas. Distance Learning: Major Issues and Challenges. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. 2004. Vol. (5). P. 9-22.
9. Arasaratnam-Smith L. A., Northcote M. Community in Online Higher Education: Challenges and Opportunities. Electronic Journal of e-Learning. 2017. Vol. 15 (2). P. 188-198.
|