На головну   -   Редакція   -   Авторам   -   Архів номерів   -   Контакти   -   Індексація журналу UA   EN


Останній випуск

№ 1 (110), 2024


Підтримка

Видання журналу частково підтримується грантом
Американського національного інституту здоров'я
Міжнародного центру Фогаті
та Іллінойським університетом у Чикаго

Журнал

ISSN 2077-7477 (Print)
ISSN 2077-7485 (Online)

Науковий журнал з проблем медичної екології, гігієни, охорони здоров'я та екологічної безпеки

Засновник:
Державна установа "Інститут громадського здоров'я ім. О.М.Марзєєва Національної академії медичних наук України"

Періодичність виходу:
чотири рази на рік

Довкілля та здоров'яISSN: 2077-7477 eISSN: 2077-7485
Номер: 2 (78)   -   2016   -   Сторінки: 54-58
Гігієнічні аспекти організації систем дошкільної освіти у зарубіжних країнах
Єлізарова О.Т.1, Філоненко О.О.1, Гозак С.В.1
1 ДУ "Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва НАМНУ"

УДК: 613.954:373.2

АНОТАЦІЯ:
Мета роботи. Аналітичний огляд особливостей дошкільної освіти в зарубіжних країнах з урахуванням моніторингу здоров'я вихованців, участі держави і громадськості в процесах контролю і вдосконалення.
Матеріали та методи. Вивчення особливостей дошкільного виховання проводили з використанням досвіду економічно розвинених країн світу, що входять в Організацію економічного співробітництва та розвитку. У дослідження включені ті країни OECD, які за даними дослідження групи Economist Intelligence Unit (2012 р), мали чітку програму захисту здоров'я і стандарти безпеки дітей дошкільного віку.
Висновки. Аналіз зарубіжного досвіду організації дошкільної освіти свідчить про наступні позитивні тенденції:
- про прагнення досягти повної відповідності гігієнічним вимогам належного рівня рухової активності, харчування, умов життєдіяльності та навчання на всіх рівнях системи дошкільної освіти та для всіх соціальних категорій населення;
- про постійне підвищенні кваліфікації та поліпшення умов праці співробітників дошкільних установ;
- про співпрацю з батьками, підвищення їх педагогічної та гігієнічної компетентності щодо здорового способу життя;
- про регулярний моніторинг особливостей рухової активності, харчування дітей, а також умов їх життєдіяльності;
- про вдосконалення державної політики в галузі дошкільної освіти та виховання шляхом координації роботи всіх міністерств і відомств.

КЛЮЧОВІ СЛОВА:
діти дошкільного віку, система освіти, профілактика захворювань.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Гозак С.В. Гігієнічна оцінка організації фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку / С.В. Гозак, О.Т. Єлізарова, Т.В. Станкевич // Освіта і здоров’я : матер. ІV міжнар. наук.-практ. конф. (27-28 березня 2012 р.). - Суми, 2012. - С. 114-121.
2. Психологічна адаптація дітей старшого дошкільного віку та її зв’язок з факторами навчання у закладах освіти / С.В. Гозак, О.Т. Єлизарова, В.П. Киселевська та ін. // Гігієна населених місць. - К., 2012. – Вип. 59. – С. 279-285.
3. Система профілактично-оздоровчих заходів з підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у загальноосвітніх навчальних закладах: методичні рекомендації № 62.13/154.13 / Н.С. Полька, І.О. Калиниченко, С.В. Гозак та ін. – К., 2013. – 50 с.
4. Watson J. Starting Well :Benchmarking Early Education Across the World : A Report from the Economist Intelligence Unit / J. Watson. -London, New York, Hong Kong, Geneva: EIU, 2012. – 40 p.
5. Predicting Teacher Participation in a Classroom-Based, Integrated Preventive Intervention for Preschoolers / C.N. Baker, J.B. Kupersmidt, M.E. Voegler-Lee et al. // Early Child Res. Q. - 2010. – Vol. 25 (3). – P. 270–283. DOI : https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2009.09.005
6. Alhassan S. Intervention fidelity in a teacher-led program to promote physical activity in preschool-age children / S. Alhassan, M.C. Whitt-Glover // Prev. Med. – 2014. – Vol. 69, Suppl. 1. – P. 34-36. DOI : https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2014.07.024
7. Preventing conduct problems and improving school readiness: evaluation of the Incredible Years Teacher and Child Training Programs in high-risk schools / C.Webster-Stratton, M.J. Reid, M. Stoolmiller // J. Child. Psychol. Psychiatry. – 2008. – Vol. 49 (5). - P. 471-488. DOI : https://doi.org/10.1111/j.1469-7610.2007.01861.x
8. Do preschools differ in promoting children’s physical activity? An instrument for the assessment of preschool physical activity programmes / E. Sterdt, N. Pape, S. Krameret al. // BMC Public Health. – 2013. –Vol. 13. – 795 p. DOI : https://doi.org/10.1186/1471-2458-13-795
9. Attributes of Child Care Centers and Outdoor Play Areas Associated With Preschoolers’ Physical Activity and Sedentary Behavior / T. Sugiyama, A.D. Okely, J. M. Masters, G.T. Moore // Environment and Behavior. – 2012. – Vol. 44, № 3. – P. 334-349. DOI : https://doi.org/10.1177/0013916510393276
10. The influence of centre-based childcare on preschoolers' physical activity levels: a cross-sectional study / L.M. Vanderloo, P. Tucker, A.M. Johnson, M.M. van Zandvoort // Int. J. Environ. Res. Public Health. – 2014. – Vol. 11, № 2. – P. 1794-1802. DOI : https://doi.org/10.3390/ijerph110201794
11. Correlates of physical activity: why are some people physically active and others not / A.E. Bauman, R.S. Reis, J.F. Sallis et al. // Lancet. – 2012. – Vol. 380 (9838). – P. 258–271. DOI : https://doi.org/10.1016/S0140-6736(12)60735-1
12. Barriers and supports to implementing a nutrition and physical activity intervention in child care: directors' perspectives / R. Lyn, S. Evers, J. Davis et al. / J. Nutr. Educ. Behav. - 2014. – Vol. 46 (3). – Р. 171-180. DOI : https://doi.org/10.1016/j.jneb.2013.11.003
13. Best-practice guidelines for physical activity at child care / C. McWilliams, S.C. Ball, S.E. Benjamin et al. // Pediatrics. - 2009. – Vol. 124 (6). – P. 1650-1659. DOI : https://doi.org/10.1542/peds.2009-0952
14. The Wellness Child Care Assessment Tool: a Measure to Assess the Quality of Written Nutrition and Physical Activity Policies / J. Falbe, E.L. Kenney, K.E. Henderson, M.B. Schwartz // J. Am. Diet. Assoc. – 2011. –Vol. 111 (12). – P. 1852-1860. DOI : https://doi.org/10.1016/j.jada.2011.09.006
15. А cluster randomised trial to evaluate a physical activity intervention among 3-5-year-old children attending long day care services: study protocol / M. Finch, L. Wolfenden, P.J. Morgan et al. // BMC Public Health. – 2010. – Vol. 10. –534 p. DOI : https://doi.org/10.1186/1471-2458-10-534
16. Ward D.S. Physical activity in young children: the role of child care / D.S. Ward // Med. Sci. Sports Exerc. – 2010. – Vol. 42 (3). – P. 499-501. DOI : https://doi.org/10.1249/MSS.0b013e3181ce9f85
17. Comparison of International Childcare Systems (Research report July 2013) / C. Pascal, T. Bertram, S. Delaney, C. Nelson. – London : Centre for Research in Early Childhood (CREC), 2013. – 36 p.
18. The next step in health behavior research: the need for ecological moderation analyses - an application to diet and physical activity at childcare / J.S. Gubbels, D.H. Van Kann, N.K. de Vries et al. // Int. J. Behav. Nutr. Phys. Act. – 2014. – Vol. 11 (1). – 52 p. DOI : https://doi.org/10.1186/1479-5868-11-52
19. Increased health and well-being in preschools (DAGIS): rationale and design for a randomized controlled trial / S. Maatta, R. Lehto, M. Nislin, C. Ray et al. // BMC Public Health. – 2015. – Vol. 15. – P. 402-426. DOI : https://doi.org/10.1186/s12889-015-1744-z
20. Quality Toolbox for Early Childhood Education and Care. International Policy Event on Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care. - Dublin, 2011. – 372 p.
Розроблено: ІГЗ НАМНУ © Довкілля та здоров'я, 2006-2024. Усі права захищені.
Використання текстових та графічних матеріалів сайту дозволяється лише з письмового дозволу редакції.